Neomezená literární soutěž

"R" - Perfektní svět, IvetteValdez

06.07.2008 23:11

Povídka byla do dalšího kola poslána porotcem s nickem "Lucy.Sky.Diamonds".

Adriana byla mladá, asi 27-letá úspěšná žena, pracovala jako zástupkyně šéfredaktora pražského vydavatelství „Hvězda“.

 Už od dětství byla Adriana velice sebevědomá, na základní škole se s ní dívky chtěly kamarádit a nebo ji nenáviděly. Nejednou zamotala hlavu nějakému muži. Jen jednoho se jí však dosud získat nepodařilo. Její šéf Tomáš, syn majitele nakladatelství, byl šťastně ženatý s módní a kulturní redaktorkou Šárkou a Adriany si nevšímal.

Tomáš se vždycky choval jako vzorný manžel a žádná nevěra u něj nepřicházel v úvahu. A Šárka o jeho věrnosti nepochybovala. V nakladatelství byli párem snů. Jenže idylka mezi těmito dvěma netrval věčně. Tomáš toužil po dítěti, zatímco pro Šárku byla v jejích třiceti letech stále důležitější kariéra. Netoužila stát se „mamkou od plotny.“ Po společné večeři dal Tomáš Šárce ultimátum. Musí se rozhodnout mezi kariérou a rodinou. Čemu dá asi přednost?

 To, že se něco děje, neušlo Adrianě ani její sekretářce Editě, která vždycky věděla o všem, co se v redakci dělo.

Edita zaklepla na dveře Adrianiny kanceláře a jakmile se ozvalo „Dále,“ tak vešla dovnitř.

 „ Pořád se ti Tomáš líbí?,“ zeptala se Edita zvídavě.

„ Nikdy jsem neřekla, že se mi líbí“

 „ Přede mnou to nemusíš tajit“

„ Fajn,“ Adriana odvrátila oči od monitoru počítače. „Co chceš?“

 „ Je se Šárkou nějakej rozhádanej. Všimla sis?“

„ Jo. Ještě něco?

 „ Tomáš chce určitě dítě, ale Šárka ne. Mohla bys...“

„ Zadrž Edito. Tomáš se mi sice líbí, jenže jemu jsem volná. A nehodlám se mu nabízet.“

 „Tak to aspoň zkus.“

„ Pochybuju o tom, že by Tomáš toužil mít se mnou dítě. Na to má Šárku.“

 „Ta dítě nechce.“
„Určitě si to rozmyslí. Radši zmiz.“

Adriana počkala než Edita odejde, pak se znovu zadívala na monitor počítače a pustila se do práce...

 

Čas plynul a od té doby, kdy byl Tomáš se Šárkou na večeři, uplynuly už téměř dva měsíce.

A Šárka se konečně rozhodla splnit Tomášovi jeho velké přání. Jí se do toho sice moc nechtělo, ale tušila, že když to neudělá teď, tak nikdy.

„ Jsem rád, že si souhlasila.“

 „ Hm. Snad se to povede.“

„ Dneska jdeš k tý doktorce?“

 „ Jo,“ Šárka neměla zájem vést s Tomášem nějakou konverzaci.

„ Co je ti? Jseš nějaká zamlklá. Snad se nebojíš?“

 „ Ne. Vyšetření u doktorky se fakt nebojím. Nejdu tam poprvý.“

„ Tak co je ti?“

 „ Nic,“ Šárka vstala od stolu.

„ Chceš tam hodit?,“ zeptal se.

Šárka odvoz odmítla. Chtěla být sama.

„Uvidíme se večer. Ahoj.“

 „ Ahoj,“ Šárka ze sebou zavřela dveře bytu...

 

 

Šárka vešla do ordinace a byla trochu nervózní. V tuhle chvíli se rozhodla mít dítě hlavně kvůli Tomášovi. Lékařka tohle všechno poznala. Šárka po dítěti zatím skutečně netouží a Tomáš by to měl pochopit. Pokud má Šárku rád, ještě nějaký ten pátek počká. Šťastní musí být oba. Ne, jenom jeden....

 

Adriana využila Šárčiny nepřítomnosti celý den se motala kolem Tomáše. K obědu si společně objednali pizzu.

 „Vybrala jsem dobře?“

„ Je fakt výborná.“

 „Vidíš. A to jsi ji původně nechtěl.“

„ O hodně bych přišel.“

 „ Můžem si jí zítra objednat znovu.“

„ Adriano, díky,“ Tomáš vyhodil zmuchlaný ubrousek do koše. „ Ale zítra si ji radši objednej sama a dej si jí s Editou,“ Tomáš chtěl odejít.

 „ A proč? Šárce by to vadilo?“

„ Vadilo, nevadilo. To nevím. Ale proč bych měl obědvat s tebou, když se můžu najíst s ní.“

 „ Aha, takže jsem dneska byla jednom náhrada,“ Adriana se už netvářila ani trochu příjemně.

„ Hele, co to do tebe vjelo?“

 „ Nic.“

„ Nevim, co sis od toho slibovala a abych pravdu řek, vůbec mě to nezajímá. Koukej se uklidnit. Zítra mi ukážeš ty články nebo cos mi to vlastně chtěla. Ahoj,“ Tomáš práskl s dveřmi.

 „Hraje si na věrnýho. Slušňák jeden,“ Adriana byla naštvaná. Přesto se nevzdávala. Tomáše si nakonec získá... A nemusela čekat dlouho. Ještě ten den za ní Tomáš přišel do kanceláře.

„ Nerušim?,“ zeptal se Tomáš. Viděl, že Adriana je pořád naštvaná.

 „ Co chceš?,“ Adriana se zvedla od stolu.

„ Chtěl jsem se tě na něco zeptat.“

 „Mluv.“

„ Co si myslela tou pizzou?“

 „ Chceš slyšet něco konkrétního?“

„ Pravdu. Bylo v tom něco víc? Ňákej záměr?“

 „ Aha. Takže Edita už ti všechno vyžvanila.“

„Ne. Nic mi neřekla.“

 „ Tak ti to teda řeknu já. Líbíš se mi a už hodně dlouho,“ Adriana nečekal, jestli Tomáš něco řekne a políbila ho...

 

Tomáš se domů vrátil až kolem jedenácté večer. Šárka na něj celou dobu čekala. Tomáš po návratu domů lhal. Tvrdil, že byl s přáteli. Šárka nebyla hloupá a tohle mu nespolkla.

„ Pro jednu jsem ochotná to skousnout. Hlavně si uvědom, co chceš. Jestli mě nebo jí. Nehodlám totiž otěhotnět a pak zůstat s dítětem sama.“

 

Tomáš se kvůli strávenému večeru s Adrianou cílil trochu provinile. Sice toho nelitoval, ale to co mu řekla Šárka, na něj zapůsobilo. Nevěděl co má dělat. Stejně rychle jako si s Adrianou začal, tak stejně rychle s ní skončil.

„ Ohlídni se po někom v jiných vodách,“ poradil Adrianě Tomáš.

Jen co se za Tomášem zavřeli dveře, Adriana mrskla tužkou, kterou držela v ruce, do kouta, „ se to nesmí opakovat. On ještě přileze. A rád,“ Adriana si tím byla stoprocentně jistá...

Ačkoliv Tomáš chtěl, na večer strávený s Adrianou nemohl zapomenout. Předtím měl oči jen

pro Šárku, připadala mu jako nejkrásnější žena na světě. Teď si mu sice pořád líbila, ale stále

častěji myslel na Adrianu. Na to, že i ona je neuvěřitelně krásná,přitažlivá a je pravým opakem Šárky. Šárka je sportovní typ, má sport ráda, sportovně se i obléká, společenské oblečení si obléká jen při důležitých příležitostech, její líčení je nenápadné, nevyhledává hlučné a bouřlivé večírky či oslavy. Adriana se obléká podle nejnovějších trendů, ráda se líčí, chodí do společnosti, baví se. Je ambiciózní, miluje luxus...

 

Adriana se skutečně nemýlila a Tomáš za ní začal chodit pravidelně. A důsledkem toho bylo, že se Šárkou si přestával rozumět. Tomášovi pozdní večerní příchody byly stále častější, Šárka už po něm vysvětlení nechtěla a ani na Tomáše večer nečekala. Pomalu se smiřovala s tím, že ho ztrácí. A dítě? O tom se Tomáš víc nikdy nezmínil. Šárka netušila, kdo je ta žena, která si Tomáše získala, o to šokující bylo pravda. Jednoho dne ho nachytala v kanceláři, jak se vášnivě líbá s Adrianou. V tu chvíli se definitivně rozhodla. Podá žádost o rozvod. Kdysi Tomášovi řekla: „Budu ti věrná do té doby, dokud budeš věrný ty mně. Ani o minutu dýl“

A ta doba právě teď skončila. Šárka se sice nechystala začít si s prvním mužem, kterého potká, ale Tomáše chce definitivně vymazat ze svého života....

 

Šárka se od Tomáše odstěhovala, prozatím bude bydlet u své kolegyně a přítelkyně z redakce Kamily.

 Když Tomáš pomohl Šárce s věcmi, vrátil se zpátky do redakce, kde jako první vyhledal Adrianu.

„ Přijdeš večer?,“ zeptal se Adriany. Už se na večer těšil.

 „ Jako k tobě?“

„ Jo. Tak přijdeš?“

 „ Ne a už mě prosím tě nech být. Rozvádíš se a tím končí i náš vztah“

„ Adriano, co blbneš?,“ Tomáš stál jako zkamenělý.

 „ Hra skončila,“ oznámila mu s klidem.

„ Jaká hra?,“ nechápal. To má být vtip?

 „ Hra kdo získá Tomáše“

„ Ty ses s někým vsadila?“

 „ Leda tak sama se sebou. Přiznávám, líbil ses mi. Ale ta tvoje image slušnýho manžílka i Šárky sebejistej výraz, to jak si tebou byla jistá, mi lezlo krkem. Byli jste tady všem za vzor,“ Adriana vstala od stolu, v ruce držela stoh papírů. „ Chtěla jsem všem ukázat, že ty nejsi tak dokonalej, jak se děláš. A co se týče Šárky - její sebejistej výraz je pryč“

„ Adriano, jsi pěkná...“

 „ Pěkná mrcha já vím. Udělala jsem to schválně, rozhodně nemíním s tebou žít. Já se totiž mám jako královna, nejsem sama. Dlouho mám přítele, je mu třicet, bydlíme v luxusním baráku, má svůj podnik a neni závislej na tatínkovi,“ usmála se zlomyslně „Klídek. Můžeš říct tatínkovi, ať mě propustí. Mě je to fuk. Pá,“ Adriana odešla z kanceláře a Tomáše, který nebyl schopen slova, tam nechala stát a zavřela dveře.

 

Tomáš si uvědomil, jakou chybu udělal. Měl skvělé manželství a ženu, která mu chtěla dát dítě, přestože po něm ještě tolik netoužila. On se však nechal svést mladou a krásnou, jenže

prolhanou dívkou a tím ztratil všechno. Jen svou funkci v práci si udržel, ovšem jen díky svému otci, jak by řekla Adriana.

V perfektním světě, by se toto nikdy nestalo......

 

Udělené body : Eclipse (3/10), L.S.D. (7/10)

Komentář : Kancelář je využitelné téma pro všechno. Nastínila jsi perfektní svět, který nikdy nebyl a nebude /chválabohu/. Celkem mě zaujalo zpracování, opět sice tři hlavní postavy : Dokonalá, Dokonalý a Mrcha - stejná zápletka, ale celkem hezky podané.

Diskusní téma: "R" - Perfektní svět, IvetteValdez

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Vyhledávání

Kontakt

Zde nám zasílejte své dotazy, v případě účasti v soutěži svá díla.